Dag 22. Door de rivier.

18 november 2016 - Methven, Nieuw-Zeeland

Wat een verrassing! Na de natte kilte van gisteren worden we vandaag wakker onder een strak lauwe lucht met een stralende zon! Het weer is zo mooi dat we buiten gaan ontbijten. Samen met de drie Duitse vrouwen. Een van hen, Janna, woont hier in NZL. Zij was hier een paar jaar geleden en zag het werk van een schaapsherder. Terug in Duitsland zegt ze haar kantoorbaan op en en gaat terug naar NZL. Om zelf schaapsherder te worden. Dat doet ze nu 4 jaar. Haar (school)vriendin, Mona, is samen met haar stiefmoeder bij haar op bezoek. Ze reizen een week samen over Zuidereiland en gaan dan naar de farm van Janna. Als Mona terug is in Duitsland gaat ze trouwen.

Het mooie heldere weer van vandaag bezorgt ons nog een verrassing: Vanuit de tuin zien we prachtig besneeuwde berghellingen! Gisteren waren die niet te zien. Als we aan het eind van de ochtend Methven uitrijden zien we een prachtige bergketen. Het is hier inderdaad vlak, maar de bergketen is dichtbij. Na een half uurtje rijden dalen we af naar een rivier. Bovenaan de afdaling is een uitzichtpunt. Daar moeten we natuurlijk even stoppen. Marieke werd aangesproken door een Engelse vrouw. Zij vertelde dat ze vanmorgen bij Mt. Cook is geweest en dat de berg  prachtig te zien was. Trots laat ze een aantal mooie foto's zien. Beetje jaloers kijkt Marieke er naar. "Well, go to it! It's just two hours driving" Dat hebben we toch maar niet gedaan.

Beneden bij de rivier parkeren we de auto en maken een wandeling van een uur of twee door de rivierbedding. In de zon!

Eind van de middag gaan we terug naar ons hostel. Omdat de berichten uit Wellington niet duidelijk zijn checken we via internet of de Ferry tussen Picton en Wellington weer vaart. Dat blijkt het geval te zijn. We steken pas volgende week over naar Noordereiland, maar het is goed te weten dat het kan.
We hebben een heerlijk rustige avond. Met de zonnewarmte nog op ons gezicht.

1. Rob:
    18 november 2016
    Eindelijk het verdiende weer, wederom een prachtige lokatie om te vertoeven. De besneeuwde berg lijkt wel de " mount Fuji".
  2. Jilke:
    18 november 2016
    Ziet er weer prachtig uit!
    Bij de lente hoort regen...en de zon. Al die mooie plantjes moeten ook de kans krijgen om te groeien, daar is allebei voor nodig.
    Enne, als je 7 weken op vakantie bent, mag je best een dagje langer blijven plakken hoor ;)
    Geniet maar weer lekker verder.

XX