Dag 16. Dunedin.

12 november 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag verlaten we Fiord Area en rijden naar de zuidelijke oostkust. Het is een reis van 290km.
We hebben prachtig reisweer. Niet erg zonnig, maar droog. Het is opnieuw een mooie trip. Een ander landschap dan we tot nu toe gewend zijn en we komen in een duidelijk agrarisch gebied.
Bijzonder van deze reisdag is dat door het stadje Gore zijn gereden. En vandaar naar Clinton. Heus waar, kijk maar op de kaart.

Na ongeveer 3 1/2 uur rijden komen we in Dunedin. Een universiteitsstad in het zuiden en de op een na grootste stad van het Zuidereiland. Het ligt prachtig op de heuvels rondom een baai. Gesticht in 1848 door de Schotten, met vrijwel hetzelfde stratenplan als Edinburgh.
Ons hostel is in een voormalig ziekenhuis. We hebben een simpele kamer met een prachtig uitzicht. Vanmiddag wat rondgelopen in het stadje en de sfeer opgesnoven. Beetje vergane glorie wel. Maar toch mooi. Morgen kijken we verder rond.

We zijn inmiddels ruim twee weken onderweg. Het lijkt veel langer. We hebben dan ook al heel veel gezien en meegemaakt. Dat de zon via het noorden van het oosten naar het westen reist is iets wat snel gewoon lijkt. Een maan in het eerste kwartier waar je niet de "P" van "Premier" van kan maken blijven we toch wel raar vinden. En o ja, het water maakt inderdaad een kolkje dat de andere kant op draait dan wij op het noordelijk halfrond gewend zijn.
Nu eerst maar eens lekker slapen.

1. Rob:
    12 november 2016
    Bijzonder de plaatsnamen, Gore/Clinton. Geniet lekker!!!